Skip to content
072 7111258

1. Inloggen, Gebruikers en Rechten

  • 1.1 Login via de pc
  • 1.2 Gebruikersgroepen
  • 1.3 Gebruikers toevoegen

2. Gebruikersinstellingen en Programma-instellingen

  • 2.1 Gebruikersinstellingen
  • 2.2 Programma instellingen

3. Assortiment

  • 3.1 Programma-instellingen
  • 3.2 Productgroepen
  • 3.3 Producten
  • 3.4 Artikel toevoegen
  • 3.5 Artikellabel afdrukken

4. Magazijninrichting

  • 4. Magazijninrichting
  • 4.1 Programma-instellingen
  • 4.2 Magazijnen
  • 4.3 Afdelingen
  • 4.4 Locaties
  • 4.5 Opslageenheidtypen
  • 4.6 Opslageenheden 

5. Inkooporders

  • 5. Inkooporders
  • 5.1 Programma Instellingen inkooporders
  • 5.2 Orderoverzicht
  • 5.3 Leveranciers aanmaken
  • 5.4 Leveranciers aan een artikel koppelen
  • 5.5 Automatisch besteladvies
  • 5.6 Inkooporder invoeren
  • 5.7 Orderstatus wijzigen, klaarzetten voor binnenmelden
  • 5.8 Order en/of orderregels wijzigen of verwijderen
  • 5.9 Binnenmelden inkooporders met scanner
  • 5.10 Binnenmelden inkooporders via de PC

6. Verkooporders

  • 6 Verkooporders
  • 6.1 Programma instelling Verkooporders
  • 6.2 Orderoverzicht 
  • 6.3 Klant aanmaken
  • 6.4 Kantooradres, postadres, afleveradres en laadadres
  • 6.5 Verkooporder invoeren
  • 6.6 Orderregels wijzigen of verwijderen
  • 6.7  Order klaarzetten voor inzamelen

7. Order inzamelen

  • 7. Order inzamelen
  • 7.1 Order inzamelen via de pda scanner (met bestaande order)
  • 7.2 Order inzamelen via de pda scanner (zonder bestaande order)
  • 7.3 Order verzamelen met “Direct verzamelen”
  • 7.4 Order inzamelen via de pc met scanner (met bestaande order zonder looproute)
  • 7.5 Order inzamelen via de pc met scanner (met bestaande order met looproute)

8. Voorraad

  • 8.1 Overzicht huidige voorraad (via de pc)
  • 8.2 Huidige voorraad van een artikel bekijken op de pda scanner
  • 8.3 Huidige voorraad van een locatie bekijken op de pda scanner
  • 8.4 Voorraad aanpassen via de pda scanner
  • 8.5 Voorraad aanpassen via de pc
  • 8.6 Voorraad nieuw toevoegen zonder inkooporder

9. Overzichten (rapportages)

  • 9.1 Overzichten

10. Sjablonen/documenten

  • 10.1 Sjablonen/documenten

11. WebStock Front-End

  • 11. WebStock front-end
  • 11.1 Alle stappen om een nieuwe front-end Gebruiker aan te maken inclusief koppelen aan Artikelgroep
  • 11.2 Artikelgroepen
  • 11.3 Artikelgroep koppelen aan klanten
  • 11.4 Front-end Gebruikersgroepen
  • 11.5 Gebruikers toevoegen 

12. Import en Export

  • 12 Import en Export
  • 12.1 Assortiment Importeren
  • 12.2 Verkooporders Importeren
  • 12.3 Verkooporders Exporteren
  • 12.4 Inkooporders Importeren 
  • 12.5 Inkooporders Exporteren 
  • 12.6 Relaties importeren en exporteren

13. Installatie MC3300 / MC2200 / TC21 / TC26 Android

  • 13. Installatie MC3300 / MC2200 / TC21 / TC26 Android

14. WebStock barcodes voor scanner van aantallen en commando’s

  • 14. WebStock barcodes voor scanner van aantallen en commando’s
  • Home
  • Docs
  • 8. Voorraad
  • 8.6 Voorraad nieuw toevoegen zonder inkooporder

8.6 Voorraad nieuw toevoegen zonder inkooporder

Voorraad toevoegen hoort in principe via een inkooporder om een goede registratie en tracking van de artikelen te houden. Het komt echter ook regelmatig voor dat er voorraad wordt toegevoegd zonder inkooporder, ook dit is goed mogelijk.

In het Home scherm van de scanner scan je de opslageenheid(locatie) of het artikel en krijg je het volgende scherm.

Als er op deze opslageenheid al artikelen aanwezig zijn dan zie je die. Je scant vervolgens het artikel dat toegevoegd moet worden.
Als je geen artikelcode hebt om te scannen klik je op het icoontje en kom je in het volgende scherm.

Je ziet nu het artikel en de opslageenheid die zijn gescand. Indien er geen artikel is gescand of het moet toch een ander artikel zijn, klik je op de knop ‘Selecteer’ achter het Artikel, je krijgt dan het volgende scherm. Nu kan je handmatig een artikel selecteren door eerst de Productgroep te selecteren, vervolgens het Product en ten slotte het artikel. Hetzelfde geldt voor de locatie/opslageenheid.

Indien gewenst kan er een partij worden gekoppeld door een partij te kiezen uit de keuzelijst of een nieuwe partij aanmaken door op het icoontje ‘Potlood’ te klikken achter partij. Hieronder de afbeelding als je de keuzelijst kiest.

Als je op het ‘Potlood’ klikt om een nieuwe partij aan te maken, krijg je het volgende scherm. Je geeft hier de partijnaam in. De optie datum is optioneel, hier geef je bijvoorbeeld de productiedatum of t.h.t. datum in.

Als je direct een sticker wilt printen van het artikel of voorraad item, klik je op de knop ‘Print label’, het scherm wordt uitgebreid. Je kiest het gewenste label, de gewenste labelprinter en het aantal stickers dat je wilt printen.

Om goed bij te houden waarom de voorraad wordt gewijzigd, kies je bij ‘Wijziging Type’ een reden van wijziging.

Er is de optie om een opmerking toe te voegen maar dat is niet verplicht.
Vervolgens geef je de hoeveelheid in die je wilt toevoegen. En klik je op het + icoontje. De voorraad is nu toegevoegd en als de optie print label is ingevuld komen de labels uit de printer.

In de desktop versie ‘Zoeken in voorraad’.

Kom je er niet uit? we helpen je graag!

Hoe kunnen we je helpen?

Updated on September 3, 2024
8.5 Voorraad aanpassen via de pc
webstock documentation

All rights reserved